Wyszukiwarka





Sonda
Czy korzystasz/korzystałeś z korepetycji?
TAK
NIE



Poleć nas
E-mail docelowy:

Twój e-mail:

Twój podpis:


zanim wyślesz aplikację
Aplikowanie do firmy za pośrednictwem poczty elektronicznej to już codzienność. Wiadomość e-mail niemal całkowicie zastąpiła tradycyjne wysyłanie wydrukowanego CV i listu motywacyjnego w kopercie, co zdecydowanie przyspieszyło przebieg procesów rekrutacyjnych. Zanim jednak klikniesz „wyślij” zastanów się, czy twoja aplikacja jest przygotowana w należyty sposób.

Zacznij od założenia imiennej skrzynki e-mail. Adresy w stylu: kwiatuszek9182@wp.pl, czy przemo111@op.pl są zabawne i charakterystyczne dla danego użytkownika poczty, ale przy poszukiwaniu pracy mogą okazać się nieprofesjonalne a wręcz nie na miejscu. Zdecydowanie lepiej wygląda e-mail zawierający imię i nazwisko albo chociaż samo nazwisko. Na przykład: jan.kowalski@onet.pl, czy kowalski_j@wp.pl itd. Możliwości i kombinacji jest wiele. Na pewno znajdzie się też taka, która będzie Tobie pasowała.

Zdecydowanie największą bolączką pracodawców i firm rekrutacyjnych są „ślepe maile”. Ślepe, czyli niepodpisane, bez tematu i treści. Sam załącznik z CV i listem motywacyjnym w pierwszej chwili tak naprawdę niewiele mówi o tym do kogo taki e-mail jest skierowany i czego właściwie dotyczy?? Zanim zatem wyślesz swoja aplikację przeczytaj uważnie o co w ogłoszeniu prosi pracodawca. Z reguły prośba jest bardzo prosta - umieszczenie w temacie maila nazwy stanowiska bądź jego numeru referencyjnego. Pracodawcy prawdopodobnie ułatwi to pracę przy selekcji napływających aplikacji a Tobie zagwarantuje, że Twoje dokumenty zostaną odebrane przez właściwą osobę i wstępnie zaakceptowane.
  
Często spotykam się z pytaniem, czy w treści wiadomości e-mail wpisywać cokolwiek, skoro cały sens aplikacji zawarty jest w liście motywacyjnym? Oczywiście nie ma przymusu. Jednak czy nie ładniej będzie wyglądał mail z jednym prostym zdaniem wprowadzającym? Nie ma sensu kopiowanie i wklejanie do treści maila całego listu motywacyjnego! Wystarczy krótka informacja: „Witam, w załączniku przesyłam CV i list motywacyjny w związku z ofertą pracy – Przedstawiciel handlowy nr ref. PH12”.

Pracodawca w ofercie pracy z reguły wyraźnie określa zasady aplikowania. Prosi o odpowiednie dokumenty. Najczęściej są to CV i list motywacyjny. Kandydaci bardzo często jednak do swojej aplikacji dołączają przeróżne inne materiały - zeskanowane świadectwa maturalne, dyplomy magisterskie czy certyfikaty ukończenia kursów specjalistycznych. To dobrze, że chcesz się pochwalić swoimi osiągnięciami ale, jeżeli w ogłoszeniu nie ma o tym mowy, nie wysyłaj niepotrzebnych na tą chwilę dokumentów! Prawdopodobnie zostaniesz o nie poproszone w kolejnych etapach rekrutacji.

Wiele już było mówione o pośpiesznym i niedokładnym przygotowywaniu i wysyłaniu aplikacji w związku z dana ofertą pracy. Hurtowe wysyłanie CV i listu motywacyjnego jest powodem wielu błędów i niedociągnięć. Tymczasem kluczem do profesjonalnego aplikowania jest po prostu czas, chwila uwagi poświęcona danej ofercie pracy.


opracowała:
Magdalena Modzelewska
Kierownik ds. Rekrutacji i Szkoleń
D2D – Doradztwo Personalne s.c.
www.d2d.com.pl